درخواست استرداد هزینه آزمون ارشد 99
نوشته شده توسط : sevda

در پی شیوع ویروس کرونا و تعویق مجدد کنکور کارشناسی ارشد 99 ، برخی از داوطلبان خواهان انصراف از شرکت در جلسه آزمون و استرداد هزینه خود شدند . 

 آزمون کارشناسی ارشد امسال قرار بود ۲ و ۳ مرداد برگزار شود اما طی اطلاعیه‌ای که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد ، زمان برگزاری این آزمون‌ معلق شد .

در این اطلاعیه آمده بود: « با توجه به تصمیمات اتخاذ شده، تاریخ و زمان برگزاری آزمون‌ کارشناسی ارشد 99 ناپیوسته تغییر یافته است . تاریخ و زمان برگزاری جدید آزمون‌ های فوق الذکر پس از ابلاغ وزرات بهداشت اطلاع‌رسانی خواهد شد . »

ظهر همان روز مجدد سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعیه‌ای صادر و زمان برگزاری این آزمون‌ ها را اعلام کرد ، بر این اساس آزمون کارشناسی ارشد ۱۶ و ۱۷ مرداد ماه ۹۹ برگزار می‌ شود .

۹ هزار نفر از داوطلبان آزمون ارشد گفته اند : « از سازمان سنجش درخواست داریم با توجه به عدم انتقال کنکور ارشد به بازه زمانی ایمن ، خطرناک بودن پروتکل‌ های پیشنهادی و مختار بودن داوطلبان جهت شرکت در آزمون‌ ها، با عنایت به عدم ارائه خدمات به آن داوطلبانی که ریسک حضور در آزمون توأم با شرایط کرونایی را پذیرا نیستند ، لطفا نحوه استرداد وجه نقد ثبت نامی را به طور عمومی یا به هر نحوی که آن سازمان صلاح می‌ داند ، اعلام فرماید .

بدیهی است صرف انجام هزینه و عدم ارائه خدمات طبق قوانین آمر بر سازمان‌ ها و شرکت‌ های دولتی سازمان ذی نفع مجاز به شناسایی درآمد اختصاصی تا زمان تحقق شروط شناخت درآمد مذبور نبوده و با درخواست متقاضی خدمت وجوه باید مسترد شود . »

وی گفت : بسیاری از داوطلبان هم در آزمون‌ های وزارت علوم و هم در وزارت بهداشت ثبت‌ نام کرده‌اند که با اعلام زمان آزمون‌ ها مشخص شد که داوطلب باید در یک هفته ۲ آزمون را برگزار کنند که با شرایط سخت و بحرانی کشور کار بسیار سخت و دشواری است .

وی افزود : ما ترجیح می‌ دهیم که مجدداً زمان برگزاری آزمون‌ ها تغییر کند و پرواضح است که در چنین شرایطی تعداد داوطلبان انصرافی بسیار بالا است و از سازمان سنجش درخواست داریم که وجه نقد ثبت‌ نامی داوطلبان را استرداد کند .

سر دبیر این سوژه گفت : ما حتی فکر نمی‌ کنیم که پروتکل‌ های بهداشتی به خوبی اجرا شود و این ریسک را نمی‌ کنیم که در آزمون شرکت کنیم .

فاطمه زرین‌ آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در این زمینه به خبرنگار فارس گفت : طبق اطلاعیه‌ ای که در دفترچه ثبت‌ نام آزمون ذکر شده است ، هزینه دریافت شده از داوطلبان به حساب خزانه دولت واریز می‌ شود و سازمان سنجش آموزش کشور حساب شخصی ندارد . وی افزود : هر تصمیمی که در این مورد گرفته شود در سایت سازمان سنجش اطلاع‌ رسانی می‌ شود .

پیش از این ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفته بود که سازمان سنجش و مرکز سنجش وزارت بهداشت با هماهنگی‌ معاونت بهداشتی دستور العمل‌ ها را اجرا می‌ کنند . قسمتی از پروتکل‌ های بهداشتی آ‌زمون‌ ها مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا است و بخشی نیز مسائلی بود که در دوره کرونا به آن رسیده بودیم که با نامه وزیر بهداشت ، معاونت بهداشتی وزارت بهداشت به هماهنگی‌ در زمینه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در کنکورها موظف شده است .

منبع : درخواست استرداد هزینه آزمون ارشد 99





:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: